tisdag, mars 14, 2006


Vägverket: Avskaffa vinter!!
I Falun har vi en 3-D rondell.
Mitten av rondellen är målad i 3-D så att bilförarna ska tro att marken i mitten är upphöjd och därmed åka runt, precis som det är tänkt i en cirkulationsplats.

Nu är min fundering denna:
Ska Vägverket eller kanske Kommunen (eller vilken annan påhittig och kreativ instans det nu är som gör alla dessa rondeller) även avskaffa vintern?

För när det är vinter, vilket det är största delen av året i detta land, så lägger sig nämligen snön över denna målning, och förvandlar rondellen till en helt vanlig fyrvägskorsning. Hela poängen med att ha lagt en massa pengar på denna kreativa cirkulationsplats är därmed borta.
Mitt förslag till lösning är att vi helt enkelt tar och avskaffar vinter, eller så fyller vi denna rondell med en gigantisk snöhög vintertid.
Min röst ligger helt klart på vinterns avskaffande!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hm....nu blir jag nyfiken igen....vart ligger den rondellen?
Jag övningskörde i Falun för ett tag sen.
Du är rolig du Annelie du håller mig snart sysselsatt dygnet runt med massa kluriga saker som jag bara måste lista ut ;)

A sa...

Haha, ja, den ligger på industriområdet alldeles utanför posten - håll utkik om du ska vara i trakterna någon gång!! :)

Drysen sa...

Rondeller är så förbannt jobbiga!! Dom borde avskaffas!!

A sa...

Japp...i alla fall om dom ändå inte fungerar som rondeller!! :)