söndag, mars 12, 2006

Melodifestivalen - Delfinal 4
Botox och nya tandfasader eller inte...alltså ingen har ju utstrålning som Carola, och det är ju tur ibland, för låten kanske inte var hennes bästa... Men alltså, hade de inte dragit på fläkten lite väl mycket - det var ju stormvindar, stackarn, såg ut som om hon skulle flyga bort!
Och apropå låtar som inte var de bästa..."Silverland"(!?)... jag tror att det var tur att låten gjordes i klassisk Pontare-stil med rökfylld scen och trummor, för ärligt talat...finns det någon annan artist som skulle komma undan med att göra en så meningslös låt??

Lailas låt kanske var okej...jag vet inte, för jag kunde inte sluta stirra på hennes gitarist... det såg ut att göra såå ont!! Jag tänkte att stackarn måste tuppa av när som helst. Jag tror aldrig jag har sett en man som dragit upp byxorna så i skrevet någon gång ever. Antingen lever han i illusionen att kvinnor tycker att det är sexigt när hela paketet spränger genom byxorna, eller så hade han bara på tok för små byxor. Hade hans namn varit Günther så hade jag kanske förväntat mig det (nu vet jag förvisso inte vad han heter heller...men troligtvis inte Günther), men när det gäller Günthers uppträdande så låg väl fokus mer på tuttar.
Men det är starkt oroväckande när man efter fem låtar sitter och funderar på om inte Günthers låt ändå är den bästa!!??

Sandra Dahlberg orkar jag egentligen inte kommentera...min lillebror suckade djupt...jag håller med.
Kanske borde man säga samma sak om den där stackars Evan? Jag tror att man helt enkelt valt att skita i att han inte kan sjunga och tänkt att de där ögonen skulle ta honom fram...de har troligtvis gjort det en eller annan gång. Däremot har jag nog missat trender igen..ska man ha skärpet runt låret? Jag är alltid hopplöst efter! Man undrar ju också i sin egen lilla stillhet vad han har fått medaljer för... för det lär väl inte ha varit för sången!??!

Rednex tycker jag att man ändå blir lite glad av att höra. Men vem är Vilgot? Rednex hänvisades flertalet gånger till som familjen Macahan. Personligen tyckte jag att de inte helt lyckats med cowboy-looken utan mer förde tankarna till familjen Flinta - men det är ju förstås bara min lilla åsikt.

Jaja...Björn Kjellman är väl trevlig kanske och Carola är ju snygg...så det här blir säkert bra till slut??

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tyckte du att rätt låt vann då?

Anonym sa...

Jag håller med dig om det mesta som du skrev, fast jag gillade Sandra Dahlberg faktiskt, en av dom bättre låtarna i denna delfinalen!
Tack för kommentaren i min blogg förresten! =)

A sa...

May: Jo, jag tyckte nog att Carola skulle gå vidare. Björn Kjellman är jag inte lika nöjd med - jag tycker att det fanns andra som var bättre än hans låt!

Sofia: Mm...vi kan vara oeninga :) - kanske har mer med henne att göra än låten, jag vet inte? Men ät inte refrängen som Lili & Susies gamla "Oh mama"??

Anonym sa...

En till med bra schlager smak ;)

A sa...

Haha...ja, men vi är tydligen ganska få?? Resten av svenskarna tycks tycka lite annat!!?