söndag, mars 05, 2006

Melodifestivalen - Delfinal 3
Hårdrockande män i pudelfrillor, iklädda klassiska fotlånga hårdrocks-rockar som spänner lite lagom över den begynnande gubbmagen, gör mig glad!
Att dom heter ”The Poodles” gör det ännu bättre. Det var bara lite synd att sångaren inte anammat pudel-looken – hans hår såg mest stripigt och flottigt ut.

Och apropå klassisk 80-tals look så hade ju även dom skönsjungande operasångarna, åtminstone den ena, också anammat den. Tjejen i Elysion, Hanna, hade mycket sexigt draperat en klassisk 80-tals gardin över höften. Kreativt tycker jag!

Egentligen tycker jag att kreativitet överhuvudtaget präglade tillställningen. Jessica Folckers mössa tycker jag var ett exempel på stor kreativitet, men helt rätt: det snöar konstant! – å andra sidan: All eloge till henne – att föda barn och sedan kravla sig upp på scenen är beundransvärt och bara den bedriften i sig borde tagit henne till Globen…men svenska folket tycker att Elysion är bättre än både Folcker och Kayo??!! Skumt!!
Och apropå Jessica, det har ju pratats en del om Fame-Jessicas byxor. Alltså, hade jag varit så där Jessica-Andersson-skitsnygg-och-tokfräsch så vet jag inte om jag hade haft byxor överhuvudtaget.

När det gäller pausunderhållningen vill jag dock höja ett litet varnande finger…alltså gränsen mellan roligt och töntigt är väldigt hårfin!! REA var däremot rätt kul!

Sist men inte minst…apropå hår och kreativitet…
Gregors frisyr, och då tänker jag på luggen, påminde mig om en scen ur ”Den där Mary”. Märket på hans frisyrgelé tänker jag dock lämna utan vidare spekulationer.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hade inte kunnat skrivit det bättre själv *L*
Men vad sjutton hade Patrik Isaksson i skrevet? En säkerhetsnål? och om ....varför?!
Hm...

A sa...

Kan det ha varit problem med gylfen??!!

Anonym sa...

Glöm inte att Lena hade haft mössa på sig hela dagen i går också, det kunde man se. Mycket roligt skrivet, skrattade högt

A sa...

Anita: Mössa verkade vara ett tema...men som sagt, det snöar ju konstant! Däremot såg hennes hår mindre elektriskt ut denna gång tycker jag!
Elin: Jag tror dom var lediga...förberedde sig för Vasaloppet eller nåt!?

Anonym sa...

Ja ngt var det han hade i skrevet iaf *s*
Läste Gert Fylkings kommentar i AF idag: "det var roligt att Lena Ph för en gångs skull lyckades vända peruken åt rätt håll"

I rest my case!