tisdag, februari 28, 2006

Störningar i nattsömnen
Det är något allvarligt fel på min katt!! Var eviga natt gapar och skriker han om om hans liv stod på spel. Runt halv fyra kör han vanligtvis igång, sätter sig på min kudde och gastar i mitt öra. Kastar jag ut honom hoppar han upp och sätter sig i sovrumsfönstret och fortsätter att skrika. I förtvivlade försök att tillgodose alla eventuella behov en katt kan ha släpar jag sömngångaraktigt mig upp ur sängen i genomsnitt fem gånger per natt. Alla försök att lägga kuddar över huvudet, sova med hörselskydd eller ignorera vrålandet är befängt. Jag får helt enkelt inte sova! Vad är det för fel på katten?? Är det tillåtet att operera bort stämband på katter i Sverige??

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken fin katt du har! Helig birma?! Min norska skogskatt kan också konsten att pocka på uppmärksamhet om nätterna, jag vet vad du går igenom, oo du syster av kattuppassande!! Fin blogg förresten! :-)

A sa...

ja, det är en helig birma - fin men illalåtande!! Det är ju skönt att veta att man inte är ensam... vi kanske skulle kunna höras någon gång så där runt fyra tiden!? :)

Anonym sa...

haha, känner igen det där. min syster har två siameser som skrriker som bara den på nätterna. asjobbigt. :P men de är söta ändå :)

A sa...

Det är nog tur för deras skull att dom är söta!! I alla fall i min katts fall!