måndag, februari 27, 2006


Om att betala räkningar
Jag hade en gång en kompis som hade en sambo, eller ärligt talat en äkta man, som hade för vana att gömma räkningarna när de dök upp i brevlådan. Han lade dem på alla möjliga tänkbara ställen, i telefonkatalogen, bakom böcker och i sällan öppnade lådor, så att hon inte skulle hitta dem när det var dags att betala. På så sätt fick de lite mer pengar över varje månad. Tänk om jag bara kunde vara lite mer så. Tänk om jag skulle ta och gömma några räkningar för mig själv och därmed slippa dem...borta!!

Men nej då, duktig och präktig som jag är sitter jag nu och gör av med varje surt förvärvad krona - och inser att det blir ännu en månad på gränsen existensminimum. Återigen försvinner resan till Karibien ännu en liten bit längre bort. Kul med präktighet ibland!

Inga kommentarer: