torsdag, februari 23, 2006


Jag blir världens lyckligaste så fort jag tror att våren är på väg. Fjärilarna börjar fladdra i magen och genast kommer drömmarna om den hägrande sommaren fram! Jag är medveten om att det bara är februari och att det säkert kommer att snöa flera gånger innan maj...framför allt på sista april, men man kan väl få drömma lite! Imorse när jag vaknade kvittrade några tappra fåglar på håll, det droppade så där vårlikt från taket och små, små strilar av smältvatten rann nerför gatan. Och även om landskapet fortfarande täcks av ett täcke av snö så tänds ett litet hopp om att våren äntligen är på väg. Vårkänslorna fyller kroppen och jag skulle mer än gärna göra ett litet skutt av glädje...men där uppstår ett problem!

Varför sandar inte kommunen?? Det är ju ren, glasklar glans-is på parkeringar och trottoarer. Det kan ju bara inte vara rimligt att kommunens alla invånare ska behöva snöra på sig skridskorna för att kunna ta sig från punkt A till punkt B? Alla kanske inte ens äger ett par skridskor, jag till exempel vet inte var mina gamla skridskor är!!? Eller har jag kommit upp i den åldern då jag måste ta och införskaffa såna där dobbar som man spänner fast på skorna? Alltså, jag har ju köpt nya fina skor...jag vill inte sätta fula dobbar på dom heller... jag vet inte ens var man köper skodobbar...finns såna på vanliga skoaffärer? Vore det inte bara lite enklare om kommunen kunde ta och bjuda på lite sand??

Inga kommentarer: