tisdag, februari 21, 2006

Jag vill ta en kort minut för att hylla tandläkare. Jag har nämligen precis kommit hem från tandläkaren. Jag tycker att tandläkaryrket är ett oerhört underskattat yrke...dom är ju fantastiska! Jag beundrar verkligen människor som jobbar som tandläkare. Jag tycker att det är helt otroligt att dom gör det. Tack vare dem så kan vi ha fina friska tänder och förhoppningsvis tugga oss igenom väldigt många måltider i våra liv. Det är ju fantastiskt... dom har nämligen ett av de absolut äckligaste jobb jag kan tänka mig. Fy bubblan för att stå och gräva i folks äckliga munnar hela dagarna, peta runt bland ruttnande tandrötter, varfyllda tandkött, geggiga tuggytor, saliv och stinkande andedräkt... usch å fy!! För mig är det helt obegripligt att någon människa av egen fri vilja skulle vilja jobba som tandläkare! Därför är det för mig ofattbart att det finns tandläkare...och eftersom tandläkare faktiskt finns så vill jag tacka! Tack för att ni valt ett av de äckligaste yrken man kan tänka sig. Ni är otroliga... och jag är ganska nöjd med att vara lärare...

Inga kommentarer: