lördag, februari 18, 2006

Livet har inte direkt gått som på räls det sista halvåret. Murphys lag har gjort sig gällande och slagit till med en enorm kraft ... och till och med sådant som jag inte trodde kunde gå fel har gått fel. Jag har vridit och vänta in och ut på mig själv i grym självrannsakan. Till slut var det
en vän till mig som sa att ibland blir inte saker bättre bara för att man analyserar och grubblar, gråter och letar svar...ibland måste man bara vänta, sa hon. Jag har helt enkelt tagit det till mig och har de senaste månaderna bara väntat. Men jag tycker att jag väntat väldigt länge nu!
Föll in i ett yttligare grubblande under alla hjärtans dag, en dag att reflektera över sin sociala situation. En annan kompis sa en gång till mig att jag är väldigt fin, men det är så synd att jag aldrig gör något åt håret. Den stor frågan nu är alltså: hänger det på håret? Gör mitt hår mig till någon form av mänsklig avart? Någon som inte är värd att tyckas om?

Efter genomgången självrannsakan bestämde jag mig för att avsaknad av kärlek i livet bästa förklaras just genom att jag är så berövlig i håret...jag vill ju inte tro att jag är en allmänt otrevlig, motbjudande, egocentrisk, dum, arrogant, självupptagen, elak, dum, ointressant eller krokad människa. Men idag fick jag svar på dessa två livsfrågor. Jag fick nämligen hem min Cosmopolitan (min egen bibel) igår. I horoskopet berättar Margareta Hedin om vad som står skrivet i stjärnorna för min (vädurens) del: "VÄNTA! Tålamod är ju knappast din starka sida men mars handlar om att samla energi och bida din tid. /.../ Livet börjar inte leka med dig förrän solen går in i ditt tecken den 20:e men räkna med att det också trasslar till sig på alla fronter. Cosmoskt tips: Ge dig själv en makeover."

Ja, så var det med det... även mars ska alltså bestå av en väntan...och det är hög tid att jag gör något åt håret!!

Dessutom är jag en aningens upprörd...här har jag gått och väntat i ganska exakt ett år på årets största händelse...MELODIFESTIVALEN. Jag har sett framemot att återigen tillbringa lördagskvällarna tillsammans med mina skönsjungande vänner och metodiskt öva in varje rörelse och dans... och vad händer denna första lördagskväll?? Måste jobba!! Till er som få ta del av denna underbara festivalkväll....njut!!

Inga kommentarer: