måndag, maj 01, 2006

Sällskap...
Vaknade i morse av att en liten flicka stod ute på gården och ropade. Yrvaket gick jag ut. "Jag ropar på min katt", sa hon och tittade glatt på mig. Katten hon ropade på kom när hon lockade... och det visade sig vara så att det var min katt som hon bestämt sig för att lägga beslag på som sin. Flickan pratade på och slog sig ner på min gård och började leka. Där sitter hon ännu.

Vems är barnet? Hon beter sig som om hon bor här, men jag är ganska övertygad om att hon inte gör det. Såvitt jag vet har jag inga barn. Att det kan vara så för män att det dyker upp barn som de inte tidigare varit medvetna om kan jag förstå, men för kvinnor torde inte det passera obemärkt. Saknar du en blond liten flicka så återfås hon mot beskrivning!

4 kommentarer:

zanza67 sa...

hahaha...ja det måste vara en chock för en kvinna om det plötsligt dyker upp en dotter...du kanske skulle testa dig - man vet ju aldrig!?...:)

Anonym sa...

Men oj...hur gick det med henne? Hon satt ju där ganska länge
(tittar på när inlägget är postat) var det ngn som kom på att h*n saknade en dotter?
Håller med om att det är märkligt, för att inte tala om allt som kan hända henne om ingen tycks sakna henne.

A sa...

zanza67: hm...mmm... men det vore mycket märkligt!?
mocca: hon är nu i tryggt förvar hos sina, kanske något slarviga(?), föräldrar.
elin: dina teorier är fullt tänkbara... förutom att det så småningom dök upp en pappa som saknade sin dotter..

A sa...

hm... mm... självklart!!?