söndag, maj 21, 2006

Buhuhu...
Ibland är jag kanske en bakåtsträvare som tycker att var sak har sin plats... vill man gå på maskerad ska man gå på maskerad - inte åka till ESC! Och bara minuterna efter att monstergubbarna vunnit kunde man gå in på Aftonbladet och bli sin egen mr. Lordi och beställa en egen lordi-mask - kul... vi skulle kunna gå runt i gummimasker och lukta illa allihop, som ett enda stort nationellt maskeradparty!!
Vinnarlåten har jag väl egentligen inte så mycket emot, men jag tycker att det fanns de som var bättre, och jag måste ifrågasätta vart världen är på väg när de enda kloka människorna bor i Albanien?!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker mest att det är synd att vi inte behöver kvala nästa år ;-) 6 eller 7 låtar från kvalet som hamnade i Top 10...

Maskerad eller inte, jag tycker nog bara att det är kul att det blir lite "förnying" i ESC. Finnarna hade rätt mycket kläder på sig, vissa hade knappt något. Vet inte vilket som är bäst.

Själv tyckte jag inte Carolas låt var den bästa. Lite väl mycket Schlager får att kunna vinna. Hade varit bättre om BWO hade fått åka dit. Eller The Poodles :-)

Drysen sa...

Lordi var bäst!! :D Ska också skaffa mask och springa runt på stan :)

Anonym sa...

Haha, det roligaste var att höra hur bitter Pekka var efteråt.

zanza67 sa...

tror iofs lordi är en fluga...mga som gillar esc så det är nog ingen risk att det ballar ur (som iår?)...