lördag, maj 20, 2006

Super-laddning...
Har börjat min uppladdning, har gått och väntat på den här kvällen i ett år, ända sedan förra årets flopp! Och tro inte att jag lägger den floppen på Martin Stenmark, för det göra jag inte, det lägger jag på alla pucko-människor i det här landet som röstade på snygg kille istället för bra låt! Men det ordnade ju upp sig till slut - efter kvalet får vi ju i alla fall vara med i år.

Kvalet var ju också spännande... herregud vad nervös jag var! När man överlåter åt folket att rösta kan det ju gå precis hur som helst - och det gjorde det ju också!

Carola var i alla fall den med mest kläder på sig, och jag tror att vi kan räkna med att det inom kort kommer att vara helnaket i melodifestivalen. Vissa tror jag gick mer på lite kläder än snygga kläder, till exempel Portugal som hade snott Jane Fondas gamla out-fits, Andorra som hade enbart underkläder och glömt de vanliga kläderna och Vitrysslands dansare som hade kalsongerna utanpå jeansen - man undrar om han hade ett par under också!?
Jag väntar med spänning på vad man dragit till med den stora dagen till ära!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger bara LORDI!!! Sån jäkla bra låt (hela skivan är helt OK förövrigt med gamle Udo Dirkshneider från den gamla tyska "supergruppen" Accept sjungandes duet med Mr Lordi Him Self) och en sån SHOW!!! Riktigt bra och gott att se att "mainstream"-tjofräset inte slog helt och hållet. Undra nu bara om öststatsländerna kommer att, som de brukar göra, härma vinnaren i nästa års tävling. Kanske kommer vi att få se 10 bidrag med utklädda gummimonster? Vad vet jag...

A sa...

Mmm... sorry - håller inte med! Jag tycker att Lordis låt är helt ockej i ett helt annat sammanhang, gummimonster kan jag gärna se i leksaksaffärer eller på barnprogram, och låten kan jag gärna höra på radio - men inte i ESC!!!

zanza67 sa...

japp får erkänna att det blir roligare o roligare med eurovision...kul oxå när det är lite engagemang kring detta o att så mga verkligen ser fram emot finalen...