tisdag, maj 23, 2006

God förebild...
I månader har jag tjatat på mina elever att de ska lämna in uppgifter som de halkat efter med. "Ni måste ta lite ansvar", "sätt er ner och se till att få det gjort nu, när maj kommer kommer ni inte ha någon lust alls att istta hemma och jobba hela kvällar", "skjut inte upp allt hela tiden, då blir det jättejobbigt sen när ni väl måste ta tag iallt arbete"...

...nu är terminen snart slut, och så sitter jag här en en massa historiauppgifter som jag ligger efter med - och det är sååå tråååkigt!!!!

4 kommentarer:

zanza67 sa...

lol...börjar inse att det kanske inte var så roligt för mina lärare att läsa om mina historier i svenskan eller utläggningar i historia/samhällskunskap...

Anonym sa...

Ja, suck... det man inte gör genast har en tendens att komma tillbaka o bita en där bak efter en tid, o det är inte så kul...

Anonym sa...

Haha. Sitter i samma sits, fast jag sitter och skriver skiten som lärarna ska rätta sen :P
Fast egentligen tycker jag det är lite rätt åt er, ska vi skriva massor med jobbiga arbeten så ska ni bannemig också ha en del av helvetet ;)
Prov är skiten. Då kan man plugga in det som är viktigt i korttidsminnet fem minuter innan lektionen och glömma bort det när man lägger ner pennan på bänken.

A sa...

zanza67: nä... när man kommer in påtext 23 som handlar om samma sak som de 22 tidigare börjar det kännas lite trist.
finnjäntan: ja -tänk att man aldrig lär sig!
belli: haha..ja, du har väl rätt-vi får väl skylla oss själva! :)