fredag, april 21, 2006

Vårkänslor och beslutsångest...
Eftersom jag har drabbats av vårkänslor bestämde jag mig för att ge mina utemöbler en rejäl make-over. De börjar nämligen se rätt skabbiga ut, och ekonomin tillåter inte nyinköp för tillfället.
Jag bestämde mig för att de skulle få samma röda färg som är runt fönstren på mitt hus, Dalaröd. När jag målat ena stolen tyckte jag att det kanske såg lite för mörkt och trist ut, kanske vore det fräschare med vitt. Jag målade nästa stol vit. Vitt såg lite trist och vanligt ut... nu har jag en röd stol, en vit stol och en blå soffa till mitt trädgårdsbord - så kan man ju inte ha det!!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Det är precis så du ska ha det! Låter underbart somrigt!!

zanza67 sa...

ja färger....ska ju måla vardagsrum som ligger ljust o hall - mörkt o kök - mörkt så har varit på beijer o fått med mig färgskalor med 1600 kulörer...:/....bra att du fått tumen ur ivf o börjat testa - det kommer bli grymt!

Anonym sa...

*L* nu är det bara att vänta på att "Onkel Sam" kikar förbi på lite kaffe! :)

Drysen sa...

Du kan ju alltid sälja allt till en Norrman och köpa nya.

Anonym sa...

Haha. Det låter som något jag också skulle kunna göra :P

A sa...

anonymous: ja, somrigt...eller mycket förvirrat! :)

zanza67: vad kul att måla hemma!:) Det är väldans tur att jag inte måste välja mellan 1600 kulörer...det hade blivit otroligt plåttrigt på mina möbler eftersom jag lider av beslutsångest!! :)

elin: det vet du!!

mocca: han är välkommen!!

drysen: känner du nån som skulle kunna vara intresserad tror du? ;)

belli: skönt att veta att det finns fler människor som har svårt att bestämma sig! :)

Anonym sa...

Red, white and blue perfekt att dricka lite Miller eller Bud light på en solig sommardag :D