torsdag, april 27, 2006

Pengar till midsommar...
Men Ååååå....
Nu har jag krånglat fram och tillbaka. Har aldrig deklarerat på internet förut, så jag tänkte göra det i år, eftersom jag skulle vilja ha pengarna innan midsommar - det står nämligen på min deklarationsblankett att jag kan göra så!

Först skulle jag skaffa e-legitimation, funkade inte, hade inte Java. Installerade Java - tog en halv evighet. Fixade e-legitimation, läste in mig på hur jag skulle göra, försökte fylla i blankett, krånglade, fick inte K10:an att funka. Krånglade lite mer...och efter två dagar så lyckades jag nu till slut... Bara för att få beskedet att jag är delägare i fåmansföretag och inte kan få mina pengar förrän i december.

Irriterad. Skriv inte att det går om det inte går!
Vad var det för fel på papperssamhället!?!

4 kommentarer:

zanza67 sa...

håller med fullständigt ...grrr ... bestämde tidigt för att gå ner med deklarationen irl o ringa om det var ngra frågor till skatteupplysningen på 0771-567 567...fick mkt bra hjälp på detta telenummer...på datorn skall du bara blogga men det visste du väl?...

A sa...

Jag antar att jag får hålla mig till bara bloggande på dator framöver! :)

Anonym sa...

Att man inte får någon ev. återbäring om man har särskild deklaration (=företagare m.m.) borde väl vara allmänt känt? (de måste ju ha tid på sig att kontrollera alla fuskande småföretagare, right?)

E-deklarerandet lär spara en oändlig mängd personal hos RSV.

A sa...

Jo, absolut...iaf när man fortfarande hade särskild deklaration - efter det att även fåmansföretagare får förtryckt deklaration och eftersom jag har ett aktiebolag (och således inte deklarerar min näringsverksamhet i min deklaration) så tycker jag nog inte att det är alldeles självklart nej.