måndag, april 03, 2006

SJ
Ja, jag kanske ibland framstår som en lätt gnällig person... men alltså nu har jag bokat tågbiljetter till Göteborg. Förvisso är jag tacksam över att detta äntligen var genomförbart på SJ:s sida, efter X antal försök. Men... jag bokar mina biljetter, blir upplyst om att det är Inter City-tåg med 3 byten. Jag går vidare och betalar så småningom mina biljetter.

En liten stund senare kommer ett mejl med min bekräftelse. I mejlet framgår då att jag ska byta i Ludvika för att därifrån få nöjet att åka buss till Västerås och sedan vidare med tåg igen.

Varför har jag inte fått denna information tidigare?!
Jag vill inte åka buss...jag vill åka tåg...
...därför bokade jag tågbiljetter och inte bussbiljetter.

3 kommentarer:

zanza67 sa...

skandal - har inte varenda halvstörre samhälle en tågstation?!...:(

A sa...

Man tycker väl det...!

Anonym sa...

SJ är till för att uppfylla politiska mål och skapa sysselsättning, inte effektiva transporter. Göteborg är trevligt på våren fast inte just nu då Aprilvädret måste vara det sämsta på 10 år!