måndag, februari 15, 2010

När magsjukan avtog fick ju barnet ögoninflammation, och den har bara blivit värre och värre samtidigt som hosta, snor och 40 graders feber slagit till. Jag har alltså inte ett särskilt piggt barn här hemma...däremot vaknar han sisådär två gånger i timmen hela natten och verkar inte förstå att det bara är att lägga sig ner igen - jag måste alltså gå upp och vicka omkull det sittande barnet.

När jag, för gud vet vilken gång i ordningen, var upp inatt och stod på huvudet i spjälsängen small det plötsligt till - och jag insåg att jag troligtvis skulle få stå så i resten av mitt liv - jag kunde nämligen omöjligt räta upp mig. Lyckligtvis kunde jag efter stor möda kravla mig tillbaka till sängen, och har idag gått omkring stel som en fågelskrämma hela dagen.
"Det ser ut som om du har galgen kvar i kläderna", sa en kollega.
Tack, ja det känns smidigt.
J****r vad ont det gör, jag kan ju knappt andas!

2 kommentarer:

Ulrika sa...

Det låter som att Er lilla skrutt fått öroninflammation också, har varit med om flertalet nätter då mina barn vaknar en gång i timmen och vägrar ligga ner - 9 ggr av 10 har det varit öronen - bara ett litet tips. Hoppas Ni kryar på Er båda två snart! Hör av dig om du behöver massage:-) Kram Ulrika

A sa...

Å - det får bara inte vara öron också! Han har grym hosta, snroigt som sjutton, väldigt hög feber och en ruskig ögoninflammation - nånstans får det väl räcka!
Jag hade faktiskt en tanke på att ringa och kolla massage med dig... har suttit lite imassagestol - men det är ju inte riktigt samma!