söndag, februari 21, 2010

Eftersom barnet mat- och dryckstrejkat ett tag har han de senaste dygnen legat med dropp.
Så inatt vaknade han och skulle absolut ha en mandarin som låg på bordet - och smaskade i sig nästan hela. Han somnade om och vaknade i lagom tid för att sno åt sig min frukostmacka. Vilken vändning! Nästa syretest visade att han kunde försörja sig själv med syre och vips var vi på väg hem med motiveringen att: "Nu får han i sig syre, och ni bor ju ganska nära om det blir nåt."

Kanske inte så betryggande...men väldigt skönt att vara hemma!

4 kommentarer:

Anonym sa...

ÅÅ vad skönt att se att han mår bättre! Usch,jag blev riktigt orolig! Hoppas verkligen det fortsätter åt rätt håll:-) Hur är det med din rygg? Kram

Ulrika sa...

Glömde visst mitt namn ovan:-) Det är jag - Ulrika:-)

A sa...

Det går åt rätt han, han är lite piggare och framför allt märker man att han har mycket lättare att andas. Däremot har nog mamman och pappan fått nästintill allt han hade! Ryggen är sådär...men har liksom hamnat i skymundan...ett bra trick! :)
Hoppas ni mår bra allihop!
Kram

Tesa sa...

"Gött å höre"! :)
Visserligen är det fint att ha läkare runt omkring sig men nervösa läkare överallt som inte önskar annat än att flytta på en gör iallafall mig oroligare. Då är det nog skönare att vara hemma trots allt.