lördag, mars 03, 2007

Ful i mun...
Jag har en annan sida där jag då och då - eller snarare mycket sällan - lägger in små korta dagbokshändelser. Skulle idag lägga in följande dagboksnotering:

"Sportlovet slut...
Har haft min femåriga kusin här över sportlovet...
...nu har de precis åkt...

...vad tyst det blev!"

Får när jag ska publicera anteckningen upp en varningsskylt följt av följande text:
"Den här postens titel innehåller språk som är förbjudet. Ta bort förbjudet språk från titeln för posten"

Blir lite irriterad över att jag inte får skriva vanliga svenska ord...
...här får jag det...

slut
slut
slut

5 kommentarer:

Anonym sa...

Men det vet väl alla att s--t är ett riktigt nasty litet ord. Usch och fy! Sån tur att det finns mysiga amerikanska bloggisar som tillåter dessa ord. Om moraltanterna däröver bara viste... Uj uj uj...

I övrigt så hejar jag på Mora i SM-slutspelet i hockey...

zanza67 sa...

Går det inte att ställa in på svenskt språkbruk?...:)

För övrigt håller jag på Mora i slutspelet OCH framför allt Leksand i kvalserien.

Rex sa...

I be hole slut when I reading this. I have to go to the outfart.

A sa...

shattapp-mattias: Haha..ja, visst är det!? Varför Mora?
zanza67: vet inte - iaf kan inte jag! :)
rex: Haha..ja - så kan det bli!

Anonym sa...

Varför Mora? Tja, varför inte? Något lag måste jag ju heja på och som mindre åkte jag igenom Mora en del på min väg till Orsa/Grönklitt och sportlov...