tisdag, juni 27, 2006

Kaos...
Hade en totalt kaotisk midsommarhelg! Jag har nog aldrig under alla de år jag jobbat varit med om att det varit så otroligt mycket folk. Strax innan tolv var min kyl tom, slut på öl, slut på cier, slut på vin. Växeln i kassan tog slut och, som om det inte räckte, tog remsan i Babsen slut! Jag ropade högt att jag stänger baren i fem minuter, stängde av kassan och rusade i full fart mot dörren för att i hast fixa fram lite rullar, växel och några kartonger med flaskor.... och jag håller på att slå ihjäl när jag i hundratjugo rusar in i dörren - som gått i baklås! Tvärkört att komma ut genom dörren!! Deklarerar högt att jag bara har fatöl och får lov att fortsätta...då går inte kassan igång! Lyckas efter mycket om och men få förstärkning, men trots stänjärn, skruvmejslar och kofot var jag instängd i min bar...och vid kvällens slut var det bara att klättra över disken... nu är jag ute!!

4 kommentarer:

Rex sa...

Kan tänka mig grymmare öde än att bli inlåst i en bar :-)

Anonym sa...

Jag känner igen den där panik-känslan man ibland får bakom kassa-apparaten. I mitt fall en statoil-mack. Kassan slutar funka, kort-läsaren är dum, växeln är slut, bensinen börjar ta slut, kön växer sig bara längre och det kommer in en busslast med tyska ungdomar 5 minuter innan stängning! ROLIGT!

Anonym sa...

haha, ajdå, händelserik kväll :)

A sa...

rex: jodå...visst finns värre öden!!
elin: övervägde att gå hem många gånger!! (?) ;)
shattapp-mattias: mm...visst är det!!!
belli: haha..ja, så kan det väl sammanfattas!