fredag, juni 02, 2006

Hopplöst fall...
Tror att jag borde göra mig av med min hemtelefon...snart är ju de enda som ringer försäljare, och de ringer non-stop. Jag undrar om ryktet har gått i telefonförsäljarklubben att jag är ett säkert kort. Jag är helt hopplös, jag klarar helt enkelt inte av att avfärda telefonförsäljare. Febrilt letar jag efter saker att säga, "Nej tack, jag vill inget ha", "Tyvärr, jag är inte intresserad"... och så säger jag "Jaha, jaaa?!". Hejvilt köper jag tvättmedel, naturmediciner och böcker... och nu också underkläder! Vad är det för fel på mig?!?

5 kommentarer:

Rex sa...

Har du provat NIX? Fast du kanske är nöjd med de produkter du köper? ;-)

zanza67 sa...

du e nog vädligt snäll mot telesäljarna precis som jag...köpte själv abonemang från energibolaget iförrgår men såg nu när jag kollade pappren att jag köpt av göteboregs energi för 2 veckor sedan då jag bytte från plusenergi...snart ringer nog plusenergi igen...:/

Anonym sa...

Hallå där! Jag känner igen mig i din situation ;), vi anmälde oss till nix för ett tag sedan och sedan dess har det varit lugnt!

Jag är frekvent läsare av din blog och även nyexad gymnasielärare. Jag har fått en 100% tjänst som innefattar både engelska och media och har lätt panik över alla tusen planeringar jag kommer att kastas in i...har du något tips på vägen så jag inte går in i väggen direkt? Jag är tacksam för alla tips! Kanske speciellt planering i engelska? Vilka ämnen har du?

Drysen sa...

Om du bara fortsätter köpa så kommer dom bara ringa mera, har en kompis som jobbade med sånt och dom ringde alltid upp dom bra kunder för att kunna sälja mer.

A sa...

rex: Jag har inte provat NIX...men jag ska absolut testa!!
zanza67: skönt att man inte är ensam, jag trodde jag var mesigast i världen!. ;)
helena: nix verkar bra, jag ska anmäla mig dit jag med.
Grattis till examen!! Jag har tidigare haft svenska och engelska, men jag har nu svenska och religion. Engelskan är lite tung, och första åren var otroligt tuffa, det är lätt att man gör för mycket! Jag ska inte ha ett långt utlägg här... jag hjälper om jag kan, du får gärna mejla!
drysen: det var det jag misstänkte!
elin: japp!!!