torsdag, februari 08, 2007

Att välja eller inte väja...
Det har varit många saker att besluta om på senaste tiden... och beslut ger mig ångest. Det spelar ingen roll om jag ska välja mat på en restaurang eller om jag ska fatta livsavgörande beslut. Det som gör att jag har så stora svårigheter att göra val är egentligen inte att välja...
det är att välja bort allt det jag inte väljer. Alla val innebär att man väljer en sak men väljer bort flera tusen...

Hur ska man vet att man inte väljer bort fel saker?!?!

2 kommentarer:

zanza67 sa...

Kan vara väldigt svårt men låt ödet bestämma. Till slut måste beslut tas och då tas det efter de förutsättningar du tycker är rätt just då. Egentligen är det svårt att ångra ngt i efterhand just pga att man tar beslut som passar än bäst just för tillfället eller vad man tror just då skall vara bäst för en själv i framtiden. Om det är livsavgörande som ex om ngn vill flytta in o bli sambo kan man tolka tveksamhet som att det inte är dags. Hmmm mkt svårt dilemma detta men kanske bäst att göra det som känns bäst just nu. Det är ju i nuet vi lever?!?!?!

Rollx sa...

Hur du ska veta att du inte väljer bort fel saker ?.

Det finns bara ett svar på detta. Tänk efter "extra extra" lång tid nästa gång du gör ett val. :)

Välj det som känns mest rätt för dig, eller det minst sämsta alternativet. Det går inte att grunna på om man valt rätt hela tiden.