söndag, januari 14, 2007

Slutet gott...
I gårdagens Aftobladet kunde man läsa en otäck historia om en 19-årig tjej som heter Maria-Ruth Schäfer. Hon var praktikant på en djurpark och gick, i sällskap med ett TV-team, in till björnarna för att sjunga en sång.(!) När hon satt där och spelade och sjöng för björnarna var det plötsligt en mycket otacksam björn som attackerade den lallande flickan. TV-teamet filmade händelsen, och djurparkschefen försökte rädda henne, men blev själv illa tilltygad av björnen. Aftonbladet visar händelseförloppet i en liten bildserie, och under den sista bilden kan man till sin stora lättnad läsa att allt till slut gick bra, då en beväpnad jägare som lyckligtvis råkade befinna sig i djurparken sköt den arga björnen.

Min fundering:
Vad gjorde den beväpande jägaren i djurparken??!!

3 kommentarer:

zanza67 sa...

:D...Ja det kan man undra!...Förresten undra va hon sjöng?...Björnen sover kanske - då hade jag oxå blivit skogstokig om jag var björn.

A sa...

zanza67: Haha... jag undrar också vad hon sjöng... och jag undrar hur resonemanget i parken gick. Praktikant: "Björnarna har nog tråkigt, dom skulle nog vilja att jag spelar och sjunger lite för dom"
Parkchefen: "Jaa!! Vilken bra idé. Då blir dom nog glada!"
?

Rex sa...

Han var där för att träffa djur.
;-)