tisdag, december 12, 2006

Lite överdrivet??
Jag hade bestämt mig för att inte kommentera den stoora händelsen... men nu kan jag ändå inte låta bli att fall dit...
Jag kan inte råda över att jag finner denna rymdhysteri en aning märklig.
Självklart, det är ett stor steg för Sverige, jag förstår det... och absolut ett stort steg för Fuglesang - men det var väl på tiden - han är ju astronuat, sådana ska väl till rymden?? Om han i hela sitt liv förblivit en astronaut som aldrig varit i rymden, hade han inte framstått som lätt patetisk då? Som en man som aldrig växte ur sin pojkdröm...jyymden!?

Hur som helst... det som i denna hysteri kom till min vetskap var det faktum att Sveriges regering har rymdbusiness. Vi har en rymdminister - Maud Olofsson.
Vad gör en sån alla dagar som svenskar inte åker till rymden - det är ju nämligen ett stort antal dagar!? Sköter kontakerna med yttre världen, förhandlar med aliens? Eller är Maud Olofsson någon form av rymdforskare och därför expert på rymdfrågor, eller hur kommer detta sig?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hon bevakar förstås vänsteraliensen...:D... Allvarligt har vi en rymdminister?

Får som parantes säga att jag inte riktigt förstår varför det är så (fruktansvärt) stort att vi fått en svensk i rymden.

Men väldigt intressant att läsa flashanimationerna på nyhetsportalerna om resan, förhållanden, mat etc men grattis till fuglesang ivf då!

Anonym sa...

Varför ska vi skicka upp massa folk i rymden? Något jag tänkt över lite extra med tanke på Fuglesang.
Borde det inte vara bästa att hålla sig på marken?
Men en rymdminister behöver vi dock inte alls, men det är väl bara ett sätt från Sverige att verka insatta i något vi inte ens varit med om.

Fy sverige

A sa...

zanza67: Haha...ja, det kanske är det hon pysslar med!?
robbin: håller med på alla punkter, och marknivå verkar bäst!
Elin: jag läste om det där med "blöjan", att man kopplar fast sig runt höften och fötterna och kopplar på nån fom av sug fram alt. bak, beroende på då, lät lite läskigt tycker jag!