tisdag, oktober 10, 2006

Vad sker i klostren??
Att ha och göra med fordonskillar hela dagarna är ibland mycket spännande... en sak är i alla fall säker... man får inte vara lättgenerad! Idag har vi på religionslektionen haft en diskussion om munkar, nunnor och om att leva i celibat. Åsikterna om celibat-valet var väldigt många, och högljudda - och jag ska absolut inte återge diskussionen här, eftersom sidan är lätttillgänglig och inte ålderbegränsad. Jag kan inte minnas att det var någon som vågade föra liknande diskussioner när jag gick i skolan, eller som skulle drömma om att använda det vokabuläret ens i närheten av en lärare. Gör elever det med andra lärare? Själv är jag ju glad att ingen annan hörde!! Hur som helst... nästa termin ska vi gå in på etik och på samlevnadsfrågor...
... någon som vet någon bra underlagscreme och ett kraftigt, tåligt puder??!!

3 kommentarer:

zanza67 sa...

hahaha...nej det tror jag inte de gör...du får ta det som en komplimang att de vädrar fritt...nästa steg är att du har huva men då kan det bli ännu värre...:/

Anonym sa...

Fråga hur många år i celibat de skulle vara beredda att ta om de fick en Dodge viper efteråt?

A sa...

zanza67: haha..ja, förmodligen är det så! :)
den tjocke konsulenten: Haha..ja det kan man undra! Jag kanske ska ta upp den frågan! :)